User Story Mapping na TestCrunch 2024

26.3. 2024 jsem měl možnost pořádat workshop User Story Mapping v rámci konference TestCrunch. Workshopu se účastnilo 25 účastníků z 18 firem a konal se v prostorách firmy SolarWinds v Brně.

Začali jsme vyprávěním o tom, co je to Story a jak ji použít v softwarovém vývoji (a ne: není to „as a user I want to …“). Story je příběh a položka backlogu je jenom stručný záznam tohoto příběhu. Metafora, kterou jsme použili, jsou „fotky z dovolené“. Účastníci si vzápětí na základě těchto fotek zkusili vzájemně zaznamenat svoje příběhy.

User Story Mapping je technika vhodná pro vývoj nových produktů nebo velkých funkcí. (Předtím, než ji použijete, byste měli ověřit, jestli nová funkce řeší nějaký zákaznický problém, jestli přináší hodnotu.) User Story Mapping jsme začali zkoučet na příkladu. Nejdříve si účastníci vytvořili páteř příběhu.

Potom tuto páteř expandovali do celé mapy, zkoušeli se podívat na příběh z pohledu různých person a vymýšleli různé alternativní scénáře tak, aby mapu postupně doplnili a nezapoměli na žádný aspekt příběhu.

Na konec přišla na řadu důležitá věc – zejména v agilním vývoji – prioritizace. U User Story Mapping se prioritizuje pomocí techniky zvané slicing, která umožňuje vybrat takové časti mapy, které přinesou hodnotu aspoň jedné vybrané skupině zákazníků.

Je to dost náročná disciplína, ale odměnou byla účastníkům jednoznačně prioritizovaná mapa. Tuto mapu stačí jenom vzít, překlopit do produktového backlogu a začít implementovat.

Díky za účast a zase příště.

Ve své konzutační a školicí praxi vycházím z mnohaletých zkušeností s vývojem software. Používám techniky, které jsou v souladu s touto zkušností, i s principy agilního vývoje. Pokud se vám článek líbil, sledujte mě na LinkedIn nebo Twitter.

Napsat komentář

fourteen + fifteen =