User Story Mapping na TestCrunch 2024

26.3. 2024 jsem měl možnost pořádat workshop User Story Mapping v rámci konference TestCrunch. Workshopu se účastnilo 25 účastníků z 18 firem a konal se v prostorách firmy SolarWinds v Brně.

Začali jsme vyprávěním o tom, co je to Story a jak ji použít v softwarovém vývoji (a ne: není to „as a user I want to …“). Story je příběh a položka backlogu je jenom stručný záznam tohoto příběhu. Metafora, kterou jsme použili, jsou „fotky z dovolené“. Účastníci si vzápětí na základě těchto fotek zkusili vzájemně zaznamenat svoje příběhy.

User Story Mapping je technika vhodná pro vývoj nových produktů nebo velkých funkcí, proto jsme ji začali ihned zkoučet na příkladu. Nejdříve si účastníci vytvořili páteř příběhu

Potom tuto páteř expandovali do celé mapy, zkoušeli se podívat na příběh z pohledu různých person a vymýšleli různé alternativní scénáře tak, aby mapu postupně doplnili a nezapoměli na žádný aspekt příběhu.

Na konec přišla na řadu důležitá věc – zejména v agilním vývoji – prioritizace. U User Story Mapping se prioritizace dělá pomocí techniky zvané slicing, která umožňuje vybrat takové časti mapy, které přinesou hodnotu aspoň jedné vybrané skupině zákazníků.

Je to dost náročná disciplína, ale odměnou byla účastníkům jednoznačně prioritizovaná mapa. Tuto mapu stačí jenom vzít, překlopit do produktového backlogu a začít implementovat.

Díky za účast a zase příště.

Ve své konzutační a školicí praxi vycházím z mnohaletých zkušeností s vývojem software. Používám techniky, které jsou v souladu s touto zkušností i s principy agilního vývoje. Pokud se vám článek líbil, sledujte mě na LinkedIn nebo Twitter.

Napsat komentář

thirteen + 16 =